Kvalitetspolitik
Vi har følgende målsætning:
AKC's kvalitet med hensyn til de levere serviceydelser skal afspejles i tilfredse kunder, der løbende oplever at "varen bliver leveret" vel og mærke af positive og engagerede medarbejdere.
AKC skal satse på at alle medarbejdere motiveres og oplæres til at tænke i kvalitet såvel hvad angår den hårde fysiske kvalitet, som det at vise imødekommenhed, gerne suppleret med et smil!
Eksempler på hvad vi gør i praksis
- Alle vore medarbejdere oplæres i at gennemføre egenkontrol - dvs lærer dagligt at vurdere egen indsats.
- Alle medarbejdere oplæres direkte af ledelsen sammen med vore faste stab i at udføre de enkelte arbejdsopgaver.
- Alle arbejdsopgaver ved den enkelte kunde bliver nøje gennemgået med den enkelte medarbejder - ingen ny medarbejder bliver "sluppet løs" uden at have bevist viljen og evnen til at kunne leve op til vor kvalitetskrav.
- Vi har en tæt dialog melem kunde, ledelse og medarbejder, der tilsikrer at alle har den samme oplevelse at kvaliteten.
- Vi udfører konstant fysisk tjek på de enkelte områder med tilbagemelding til både medarbejder og kundens kontaktperson.
- Hvor det er hensigtsmæssigt gennemføres mere formelle kontroller med udfyldelse af et internt kvalitetsskema og stikprøvekontrol på de udvalgte områder. Vi supplere også med fysiske døropmærkninger eller lignende, hvor det skønnes vigtigt for kvalitetssikringen.
- Vi har klare retningslinjer ved konstatering af udsving i den leverede kvalitet og ledelsen vil omgående tage over - tilbagemelding til kunden er en selvfølge.
- Vor faste stab af medarbejdere benyttes i videst muligt omfang i forbindelse med sygdom, ferie eller andet fravær til at træde til på andre kollegaers områder/kunder.
- Over tiden har vi rigtig gode erfaringer med denne løsning - det er rart for alle parter at andre end den faste medarbejder og ledelsen kender det enkelte rengøringsområde og de gældende aftaler.